• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Från samtalet till beslut inledande

fortsattliv

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tänkte höra hur det sett ut för er andra gällande följande. Hur länge tog det mellan telefonsamtalet från handläggare fram tills ni fick besked om ni fick inledande eller inte? Jag hade samtal i tisdags men har inte fått höra något mer efter det. Så jag vet inte vad jag ska tro eller om jag kan hoppas på något.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

NyStart2022

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 September 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Tänkte höra hur det sett ut för er andra gällande följande. Hur länge tog det mellan telefonsamtalet från handläggare fram tills ni fick besked om ni fick inledande eller inte? Jag hade samtal i tisdags men har inte fått höra något mer efter det. Så jag vet inte vad jag ska tro eller om jag kan hoppas på något.
Tog ca 2 h för mig efter samtalet tills jag fick inledande på kivra. Men det verkar vara mycket väntetider just nu för alla pga ökat normalbelopp osv så tror dom har rätt mycket att göra :)
 

fortsattliv

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tog ca 2 h för mig efter samtalet tills jag fick inledande på kivra. Men det verkar vara mycket väntetider just nu för alla pga ökat normalbelopp osv så tror dom har rätt mycket att göra :)
Jo jag har läst och förstått att de har mycket att göra. Jag vet bara inte om det lutar åt positivt eller negativt besked då det tar sådan tid.
 

NyStart2022

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 September 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Jo jag har läst och förstått att de har mycket att göra. Jag vet bara inte om det lutar åt positivt eller negativt besked då det tar sådan tid.
Ja det är rätt jobbigt att man inte vet, fick själv vänta över 12 veckor på betalplan, hade räknat med 6-7 veckor.. försök tänka på annat bara så får du nog mer information så småningom.
 

fortsattliv

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja det är rätt jobbigt att man inte vet, fick själv vänta över 12 veckor på betalplan, hade räknat med 6-7 veckor.. försök tänka på annat bara så får du nog mer information så småningom.
Så du fick alltså vänta 12 veckor på att få ett besked gällande om du fick inledande skuldsanering?
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
68
Poäng
197
För mig tog det kanske en vecka. Jag fick inledande den gången, sen ringde de och sa i princip att de missat en sak (skattegrej nästa deklaration) och tog tillbaka.

Andra gången fick jag avslag, då tog det några dagar.

Jag tror tyvärr inte man kan gissa utifrån tiden de tar på sig hur det kommer gå. Jag misstänker de pratar med en överordnad eller har ett dagligt möte eller nåt sånt byråkratiskt där de går igenom ärenden och det kan ta tid innan de kommer fram till ens ärende.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Tänkte höra hur det sett ut för er andra gällande följande. Hur länge tog det mellan telefonsamtalet från handläggare fram tills ni fick besked om ni fick inledande eller inte? Jag hade samtal i tisdags men har inte fått höra något mer efter det. Så jag vet inte vad jag ska tro eller om jag kan hoppas på något.

Fick mitt besked omgående efter samtalet, är väldigt olika har man ju sett här.
Tror Lasseman skrev i nån tidigare tråd att beslutet redan var klart när de ringde men att det var mer för att stämma av som de ringde upp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
För mig tog det kanske en vecka. Jag fick inledande den gången, sen ringde de och sa i princip att de missat en sak (skattegrej nästa deklaration) och tog tillbaka.

Andra gången fick jag avslag, då tog det några dagar.

Jag tror tyvärr inte man kan gissa utifrån tiden de tar på sig hur det kommer gå. Jag misstänker de pratar med en överordnad eller har ett dagligt möte eller nåt sånt byråkratiskt där de går igenom ärenden och det kan ta tid innan de kommer fram till ens ärende.

Två frågor.

Första gången när du fick inledande - kan du förklara lite mer utförligt det med att dom missade en sak? Du skulle få skattesmäll eller vadå?

Undrar också varför du fick avslag andra gången?

Ska du söka igen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp